heskes.reismee.nl

Sleepy River camping naar Pielanusberg

18 juli 2009 worden we wakker bij Sleepy River campsite. De zon straalt aan de strakblauwe lucht maar het is nog steeds fris. Het is een mooie grote campsite waar je zelfs een vuurtje kunt maken maar dat hebben we gisteravond in het donker niet gezien. We beginnen de auto in te richten en ondertussen pruttelt het 1e potje koffie op de gasbrander. Lekker dit is vakantie. Stilte, mooi uitzicht, strak blauwe lucht en de koffie die pruttelt. Ineens wordt er opgetogen geroepen ' APEN', en ja hoor daar komen een aantal grijze apen aan, Baboons, worden ze hier genoemd. Er zijn wat grote en kleine apen en ze zien er schattig uit. We waarschuwen dat ze niet geaaid mogen worden want ze hebben vaak hondsdolheid en daar zitten we niet op te wachten. Lisa heeft het koud en besluit in de auto te gaan zitten terwijl wij verder rommelen. De deuren van de auto staan open omdat we voor alles een plekje moeten zoeken. Lisa kijkt op en ziet iets grijs op de voorbank en denkt dat ik dat ben, ' Mam' zegt ze en horen we een ijselijke gil uit de auto komen. We rennen naar de voorkant en zien net een ontzettend grote Baboon uit de auto springen. We weten niet wie meer geschrokken is, Lisa of de Baboon toen ze elkaar ontdekten......ik ga er maar vanuit dat Lisa dacht dat ik het was omdat ik die dag een grijs shirt aanhad.....Lisa is wel even genezen van die schattige Baboons.

We stoppen in Rustenburg bij een mega winkelcentrum en gaan op zoek naar kruiken, warme dekens en jassen. Er moeten ook nog boodschappen gedaan worden en de tijd vliegt voorbij. Om 16.00 uur staan we weer buiten. Eigenlijk weer te laat en dus besluiten we om vandaag naar Pielanusberg te rijden. Het is maar een kleine 1 ½ uur rijden en dan zijn we hopelijk net voor het donker op de camping. Bert heeft ergens een buikgriep opgelopen en die voelt zich helemaal niet lekker, we gaan snel op pad. De camping van Pielanusberg is heel modern en heeft alles. Er zijn warme douches en er is een bbq op de kampeerplek. De vervallen makkelijk in onze vakantie routine. Bert zet de tenten op terwijl ik begin te koken en Lisa de omgeving verkent. Bert voelt zich zo beroerd dat hij voor het eten al naar bed gaat, met een warme kruik en een dikke deken. Lisa en ik eten samen de maïskolven en lamskoteletjes, mmmm lekker.