heskes.reismee.nl

Katjapia

26 juli 2009 werden we heel vroeg wakker op Katjapia, om 9.00 uur zou onze nieuwe huurauto hier aankomen en konden we die inrichten. Zoals met alles in Afrika ging dit ook anders. Er kwam wel een huurauto maar die kwam ons ophalen. Het bedrijf waar wij gehuurd hebben kon ons geen auto leveren dus moest het via een ander verhuurbedrijf geregeld worden. We moesten mee naar Windhoek om daar zelf de auto op te halen. Dat is heen 1 ½ uur en terug ook nog eens. Dat betekend dat je eigenlijk de hele dag kwijt bent. We zijn meegegaan en kwamen aan bij het verhuurbedrijf. Helaas was het allemaal zeer slecht geregeld door ons eigen verhuurbedrijf.

De huur bleek erg hoog en er was niks afgesproken. Na wat heen en weer gebel en een flinke onderhandeling zijn we tot een akkoordje gekomen. Gelukkig hebben we een goede reisverzekering dus daar krijgen we ook nog iets van terug. Het is geen landrover maar een nissan.

We zijn nu net terug op Katjapia en gaan alles inpakken. Ik heb zelfs alweer een stuk gereden op zo'n gravel weg om over mijn angst heen te komen.

Maar eerst hebben we met zijn allen mogen schieten. We zijn een stuk het land op gereden en hebben geschoten op blikjes. Een hele aparte ervaring , met een geweer boven op de auto staan. Gelukkig ook echt alleen maar blikjes geraakt.

Morgen gaan we naar Walvis baai om met quads in de duinen van de Namib woestijn te rijden.

Ja de vakantie is weer begonnen. Ik weet niet wanneer ik weer iets kan schrijven, maar met ons gaat het weer goed. We zijn geschrokken en we zullen nog wel een tijdje hiermee bezig zijn, maar we realiseren ons ook dat we een 2e kans hebben gekregen en deze vakantie wordt onvergetelijk.

Tot de volgende keer.

Deborah

Jeetje, wat een schrik!
Zit hier onverwachts met grote ogen achter mijn laptop jullie verslagen te lezen...

Jullie hebben de Nissan toch wel extra nagelopen op enige gebreken?!!!

Mooie reizen maken is leuk, maar wel heelhuids thuis komen hoor!!!!
Veel liefs,
Deborah

ruda en brendan

Hoi familie daar zo ver weg,
Wat een schrik zeg dat jullie ingehaald werden door je autowiel. Niet alleen erg raar maar jemig de pemig.
Ik kan me voorstellen dat de emoties daarna hoog opliepen. Wij zijn blij te horen dat jullie niets ernstigs mankeren en jullie reis weer voort kunnen zetten.
Geniet er nog van en wij lezen wel de rest van de avonturen tijdens jullie reis.
Groetjes en liefs van ons uit de Melderslo

Cees van Geel

Hallo Africa gangers,

Ik ben onder de indruk van jullie verslagen en hoop dat het met jullie ok gaat.
Nog een fijne vakantie en tot later.

Doe ook de groetjes aan Frank en Annesjouk.

Grtjs Cees en Anja

Toos

Ben blij dat de 1ste dagen zo fijn waren en dat je zoveel wilde dieren gezien hebt,maar wat daarna gebeurde met de auto is wel heel erg eng.

Wat fijn dat je alles nog kunt vertellen en dat jullie nog verder gaan met de reis.

Heel veel groeten en liefs van Arie en Toos.

sandra

jeetje wat is dit nu weer, alles goed met jullie?????
en die lisa heeft echt girlpower he, you go girllll
geniet er nog maar van
groetjes sandra

Lauw en Corrie

nou zeg, wat een ellende en dan nog maar net vertrokken uit Nederland. Gelukkig zijn jullie er allemaal (op de blauwe plekken na) heelhuids afgekomen.Laten we hopen dat dit het eerste en ook zeker het laatste is. Wij hopen wel dat Bert snel weer beter wordt en dat jullie lekker verder kunnen reizen.
Ik heb jullie laatste bericht nog niet gelezen want wij staan op het punt om te vertrekken. onze reis is dan niet zo ver en niet zo lang, maar ook wij zullen er van genieten. Geniet van de reis en we lezen wel weer als wij terug zijn. Het ga jullie goed. Groetjes en toi toi toi.
Lauw en Corrie

Nynke

Goed te lezen dat jullie nu een Nissan rijden! Rijdt zeker formidabel heerlijk en geweldig .....toch?! Hahahaha. Wat ontzettend goed van je Heidi om meteen weer achter het stuur te kruipen. Zo ken ik je. Net zo'n dappere dodo als je dochter!
Ik ga snel verder met lezen. Ik liep wat achter. Had niet gedacht dat jullie de tijd zouden hebben/maken om zoveel te schrijven. Erg leuk!
Liefs wederom van JP en Nynke