heskes.reismee.nl

Swakopmund

O29 juli 2009 worden we wakker in een mistig en nat Swakopmund Dat hebben we deze trip nog niet meegemaakt, de ochtenden zijn kurkdroog geweest tot nu toe. We blijven vandaag in Swakopmund. Ik ontdek net dat ik iets belangrijks niet geschreven heb. Gistermiddag hebben we quad gereden in de woestijn. Dat was geweldig. In het begin een beetje eng, soms ga je wel erg scheef en jullie begrijpen dat ik daar momenteel weinig behoefte aan heb. De gids, Michael, vond blijkbaar ook dat ik niet snel genoeg ging dus ik moest achter hem komen rijden. Dat was top. Hij gaf het tempo aan en ik hoefde met niemand rekening te houden. Omhoog geef je gas, is logisch maar als je naar beneden gaat moet je niks doen en dat is tegen natuurlijk. Je wil remmen. Dat gaf de 1e 2 duinen wat problemen maar daarna niet meer. Ik vond het zo geweldig dat ik bij iedere afdaling heel hard juichte. Michael zei dat hij mij gehoord had en moest er erg om lachen. Gek blank wijf dacht hij waarschijnlijk maar ach, weet hij veel.Bert had Lisa achterop en die gingen uiteraard als een trein. Bert kan met alles omgaan waar een motor inzit dus zo'n quad is een peulenschil.

Vandaag gaan we in de woestijn een tocht rijden met gids, hier heeft Bert zich erg op verheugd. Na de Sahara hebben we geen echte zandduinen meer gereden. Het ongeluk heeft er wel voor gezorgd dat Lisa en ik wat banger zijn dus wij zijn niet echt enthousiast maar we gaan toch. De gids heet Gareth en staat ons op te wachten. Terwijl we langzaam richting de kust rijden begint de zon door het wolkendek heen te breken en klaart het langzaam op. We gaan eerst een stuk langs de kust rijden en zullen flamingo's en zeehonden zien. Het strand is rustig en er rijden weinig mensen. Als we bij de kustlijn aankomen zien we in de verte een zwarte lijn erlangs lopen, dat zijn allemaal zeehonden die daar aan het spelen of zonnenbaden zijn. Ik heb er nog nooit zoveel gezien. Ze duiken in de golven en steken steeds nieuwsgierig hun kop omhoog als ze ons langs zien rijden. Je mag uitstappen maar kunt niet te dichtbij komen. Dat wil je ook niet want de beesten stinken, jakkie, maar goed ze blijven schattig. Daarna gaan we richting de woestijn. Gareth vind onze auto's niet echt geschikt om mee in de woestijn te rijden maar wil kijken hoever we komen. We beginnen rustig en rijden wat duintjes in en uit, al snel gaat het beter en gaan we wat verder. Hij laat ons een spectaculaire afdaling doen, waarvan uiteraard mooie foto's zijn en dan gaan we terug. Ons zelfvertrouwen heeft weer wat toegenomen. We rijden terug langs de kust en komen een gestrand Italiaans stel tegen. Ze staan vlak langs de zee en hebben de auto helemaal ingegraven in het strand terwijl de vloed opkomt. Ze hebben niks bij zich, geen schep of touw om eruit getrokken te worden maar belangrijker. Les 1 als je gaat rijden in zand is dat je je banden tot ver over de helft moet laten leeglopen, in ons geval tot 1 bar, en dat hadden zij niet gedaan......mazzel dat we langs kwamen. De mannen hebben ze eruit gehaald en de Italiaanse dame was zeer dankbaar. ' Ik dacht dat ik hier zou sterven ' waren haar dramatische woorden. hihihih dat is wel echt Italiaans, toch.

Daarna op naar 1 duin waar we zouden lunchen en dan een middagje niks. We komen aan bij de duin en Gareth rijdt naar boven. Lisa en ik roepen tegelijkertijd ' NEEEEEEE' dat willen we niet. Hierdoor aarzelt Bert en verliest wat snelheid en komt de duin niet op. SH...staan we halverwege die duin stil en kunnen niet meer vooruit. Bert laat ons langzaam achteruit zakken maar we komen schuin te staan en jullie begrijpen het al, Lisa en ik schrikken ons ontzettend en beginnen te gillen. Die arme Bert moet de auto naar benenden halen en ons kalmeren. De auto stopt bijna onderaan de berg omdat we zoveel zand ertegenaan hebben dat we niet verder kunnen. Gelukkig zijn we met nog 2 auto's. Het andere gezin schrikt ook ontzettend als ze ons zo naar beneden zien glijden, maar gleukkig loopt het allemaal goed af.De kabels worden tevoorschijn gehaald en terwijl Lisa en ik bij komen wordt de auto weer vlot getrokken. Niks aan de hand volgens Bert. Nou wij luchen dus onderaan die duin en niet erop. Morgen gaan we een mooie tocht rijden naar een krater en daarna hopelijk olifanten zien.

Reacties

Reacties

rob san en demi

ha ha
wat kan jij het leuk opschrijven
ik zit achter de computer alles voortelezen aan robbie en lachen heel wat af , echt heidi zeg ik dan.
groetjes sandra rob en demi

Deborah

Fijn dat Bert opknapt, dan kan hij er ook echt van gaan genieten...

Wat hij heeft met twee meiden heb ik hier met drie mannen. Heb wel een beetje medelijden met hem hoor, hahaha!!!
Nee, kan me goed voorstellen dat jullie iets angstiger zijn na het grote avontuur. En liever wat voorzichtiger, dan straks minder goede berichten.
Ben benieuwd naar de volgende reeks foto's (is geen hint hoor...) ;o)
Groeten, Deborah

Jacq (zus van san)

Wat leuk al jullie spannende verhalen lezen!! Jeetje wat maken jullie veel mee. Groetjes en wacht weer op de volgende verhalen. Groetjes Jacq

Sabine

Aloha family, ik dacht even een ontspannen weblog te lezen na onze terugkeer uit Italy, maar dit is even iets anders zeg! De schrik moet er goed in hebben gezeten na jullie driedubbele koprol, wat een geluk dat ze ook in Afrika engeltjes op schouders hebben!! Gelukkig zijn jullie verder ongedeerd en hopelijk kunnen jullie de rest van de reis "rustig"vervolgen. De rest klinkt trouwens wel prachtig zeg, ik ben reuze benieuwd naar het liveverslag onder het genot van een bakkie. Maar dat komt later, eerst nog lekker genieten van de rest van de vakantie. Fijn dat jij ook weer een beter bent Bert, dat lijkt me toch iets lekkerder rijden met een stabiele maag en darmflora! Veel plezier daar nog en groetjes namens de family!

aad

hoi allemaal,

Mooi om te lezen dat jullie er weer van genieten. Gelukkig bestaan er dus nog wonderpilletjes. (Bert)

Het is inderdaad gaaf om zandduinen op en af te rijden. (Wij hebben dat vorig jaar in Dubai gedaan) Ook bij ons gilden de dames het hardst, al is dat bij jullie wel te begrijpen.
Rogier en ik hebben allebei onze tijd verbeterd op de alpe d huez, dus dat is geslaagd.
Morgen gaan we naar Bruce Springsteen in Valladolid. (ik kon via via heel goedkoop 2 kaartjes krijgen en ach ja autorijden is een hobby van me)
Daarna naar Sevilla waar de dames er bij komen.

Veel plezier en tot schrijfs,

Aad

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!