heskes.reismee.nl

Uis naar Roy's Camp 60 km boven Grootfontein

Op 1 augustus worden we wakker in Uis. Het is meteen lekker weer. De korte broeken kunnen tevoorschijn worden gehaald. De wekker is vroeg afgegaan. 06.30 uur. Ik wil nog een brood bakken voor we gaan en we gaan vandaag 500 kilometer rijden. In Afrika kan dat een hele toer zijn.

De tocht verloopt voorspoedig en rond 16.00 uur komen we aan op onze bestemming. Roy’s Camp net boven Grootfontijn. Het is een mooie camping waar het voor ons gevoel erg druk is. Ineens staan we ergens waar wel 10 plekken bezet zijn. Dat hebben we nog niet meegemaakt deze vakantie. Afzien hoor die drukte. Maar om 21.30 uur hoor of zie je niemand meer. Iedereen gaat op tijd naar bed. Morgen gaan we naar Poppa Falls en dan op weg naar Chobe. We hebben een aantal van onze bestemmingen moeten laten vallen. Er is zoveel te zien en we hebben te weinig tijd. Klinkt wel heel raar als je 4 weken hebt. Iedere dag zeg ik tegen Bert dat hij een baan moet zoeken in Namibië. Ik ben helemaal weg van dit land. De rust, de ruimte, de natuur, de dieren en de ontzettend vriendelijke mensen. Tegelijkertijd weet ik dat we in Nederland ook heel veel goede en mooie dingen hebben. Het vuurtje dooft langzaam en het wordt kouder. Tijd om naar bed te gaan.