heskes.reismee.nl

Savuti naar Maun

Op 8 augustus worden we wakker in 'Savuti' ook nu geen olifant te zien. Rond 07.00 uur klinkt er ineens ergens keihard muziek. We hebben al een zeer luidruchtige Duitse buurman die meteen na het opstaan heel hard begint te praten, dat is op zich niet erg maar dat heeft hij gisteravond ook tot zeer laat (22.00 uur is zeer laat voor ons) gedaan. Ik ga kijken waar de muziek vandaan komt en zie 2 auto's staan met 8 personen erbij. Ik loop erop af en ze kijken me allemaal aan maar zeggen niks. Ook op mijn 'good morning' wordt niet gereageerd. Opeens loopt 1 van de meisjes naar 1 auto en draait het geluid wat zachter. Ik vraag in het Engels waar ze mee bezig zijn en of ze zich realiseren dat ze in een Park zitten met dieren die hier echt niet op zitten te wachten, net zomin als wij mensen die in het Park kamperen. Eén van mannen zit op de motorkap en kijkt me aan, dan begint hij te praten in een taal die ik niet ken en hij zegt dan iets met het woord 'Russisch' waarop ik zeg; 'nee, onbeleefd' . Ik geef aan dat de muziek nog zachter moet en dat gebeurt maar terwijl ik wegloop roept de man me nog van alles na in het Russisch, ik besluit om maar weg te lopen het zo te laten, het doel was de muziek zachter en dat is ook gelukt. Ik had al wat verhalen gehoord over Russen op vakantie maar dit slaat wel echt alles. Gelukkig zijn we ze verder niet meer tegen gekomen.

We hadden voor het ontbijt een klein kampvuurtje gemaakt om koffie op te zetten en omdat het nog zo vroeg is en het vuurtje lekker brandt besluit ik een brood op het houtvuur te bakken. Al snel ruikt het lekker naar vers gebakken brood en hebben we een lekker lunch.

We gaan op pad om naar Maun te rijden. De hoofdstad van Botswana. De tocht duurt langer dan we verwacht hadden we komen pas rond 18.00 uur in Maun. Onderweg zien we weer veel chaotische dorpjes en alles ziet er nog steeds groezelig uit. We hebben besloten om 2 nachten in Maun te blijven en zoeken een plek waar het voor Lisa ook leuk is. We vinden een hotel waarbij je kunt kamperen én er is een zwembad bij én een speeltuin. De camping is groot en je kunt kiezen uit verschillende soorten plekken. We staan lekker aan de rand tussen de bomen en dicht bij een enorme lantaarnpaal. Die geeft ons zoveel licht dat we niks anders nodig hebben. Gelukkig zijn de daktenten erg donker en schijnen ze niet door dus in de tent zie je er niks van. Het is al donker als we opzetten en we eten snel wat en gaan naar bed. Het was een lange dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!